Social Media en Nieuwsbrieven
Wat is er mooier om van deskundigen uit de markt direct een gesproken of geschreven blog te kunnen vernemen? Blogs zijn bij uitstek geschikt om een mening of bespiegeling te houden over specifieke onderwerpen in de markt. Onderwerpen die bepalend zijn voor de toekomst, voor de kansen en bedreigingen en voor de verdere ontwikkeling van een markt verdienen het om regelmatig nader onder de loep te worden genomen. Door mensen die weten waarover ze het hebben.
Binnen alle manieren van duiding van nieuws en ontwikkelingen past een blog zeker. Het is een moderne variant van de zeepkist: je staat op een podium en brengt jouw mening te berde. Onderbouwd, met kennis van zaken en met argumenten die de toehoorders of lezers kunnen volgen en beredeneren. Blogs zijn in de regel kort maar krachtig; herkenbaar en deskundig. Het valt nog niet eens zo mee om in een beperkte tijd of beperkt aantal woorden een mening goed voor het voetlicht te brengen. En beargumenteren waarom je dat vindt of waarom dat dan zo is. Blogs brengen een belangrijke toegevoegde waarde: de mening van deskundigen.
Te horen van iemand die je waardeert om zijn of haar kennis van zaken over bepaalde onderwerpen of markten, legt voor een mening meer gewicht in de schaal. Dat ís iemand, die weet hoe het werkt. Als die dat vindt, dan zal er toch wel een grote kern van waarheid in schuilen?
Nieuwsbrieven
Een van de belangrijkste online marketing tools die wij inzetten voor onze partners zijn nieuwsbrieven.
Je blijft of wordt ‘top of mind’ bij jouw, potentiële, klanten.
De VakWereld nieuwsbrieven gaan eens per twee weken naar de bij ons ingeschreven nieuwsbrieflezers. Het aantal verstuurde nieuwsbrieven verschilt per VakWereldsite. Als partner van VakWereld gaat jouw nieuws en informatie dus, naast de publicatie op de VakWereldsite, ook mee in die nieuwsbrief, en ook jouw blog, vacatures, video’s, whitepaper, vlog etc.
Door aanwezigheid in onze nieuwsbrieven, krijg, behoud en creëer je aandacht. Je positie als expert op jouw gebied wordt bevestigd. Dé manier om contact met, potentiële, klanten en doelgroep te onderhouden.
Social Media
Als partner van een van de VakWereldsites nemen we je graag mee in onze social media aanwezigheid.
Daarnaast is je eigen website en een partnership met een van onze VakWereldsites
eigenlijk onvoldoende. Je zult op meer manieren vindbaar en met name herkenbaar moeten zijn.
Op social media delen mensen, klanten, hun mening en beïnvloeden ze andere social media gebruikers. Daarmee legitimeren zij onder elkaar het onderwerp van gesprek. Dat kun jij zijn. Als bedrijf dien je je dan ook op de plekken waar de doelgroep zich bevindt te profileren. Deel te nemen aan het gesprek. Jouw expertise te etaleren. Ondersteunen.
Maar welk medium leent zich voor jouw aanwezigheid?
En hoe neem je op authentieke wijze deel aan ‘het gesprek’ ?
Over dit essentiële onderdeel van een goede marketingstrategie vertellen we je graag meer. Over wat social media marketing kan betekenen voor jouw bedrijf én waarom wij denken dat het inzetten van een social media specialist van VakWereld je verder kan helpen.