Vlogs

De Vlogs op de VakWereldsites geven een inzicht in specifieke onderwerpen waarmee je je op een plezierige manier kunt informeren over een divers aantal onderwerpen, verteld door mensen die weten waar ze het over hebben. Experts. Wellicht ook iets voor jou? In plaats van op je eigen website een verhaal te vertellen kunt je jouw kennis van zaken prima etaleren op de site van een onafhankelijk platform.

Wat is de kracht van vloggen?

‘Vlog’ (een afkorting voor video weblog) is de benaming van een dagboek (Engels: log) op internet, waarbij het grootste deel van het dagboek bestaat uit videobeelden, aldus Wikipedia. De vlog is een variant op het blog (afkorting voor weblog), waarbij de inhoud voornamelijk tekst is.

Een vlogger is dus eigenlijk een blogger met beeld. Geen high-end videoproductie maar snel geschoten beelden met de frontcamera waarbij diverse dingen voorbij komen. Vervolgens worden die beelden gemonteerd en online gezet. Bij ons op een van de VakWereldsites.
Door onze bezoekers wordt die vlog bekeken en daar zit de potentie want waar een vlog per definitie niet bedoeld is om reclame te maken, wordt die vlogger wel gezien als betrouwbare informatiebron. Zou in de vlog een product of dienst voorbij komen dan wordt deze door de kijker veel serieuzer genomen dan bij directe communicatie erover (lees: reclame).

Het inzetten van een vlog kan op twee manieren; zelf doen of laten doen.

Zelf:

Als persoon deel je via vlogkanalen, waaronder de VakWereldsites, een serie gebeurtenissen of inzichten met de buitenwereld. Het is daarbij duidelijk niet de bedoeling om direct een product of dienst aan de mens te brengen maar het is wel het moment om jouw expertise in een bepaald vakgebied te etaleren.

Laten doen:

Het videoteam van VakWereld kan een serie vlogs met je opnemen. Gescript of niet gescript. Wij kunnen ook iemand laten vloggen over jouw dienst of product.

Zoals bij alles geldt, en zeker bij vloggen, zit de kracht in de herhaling. Niet van dezelfde boodschap maar wel van het vloggen. Eenmalige vlogs zijn zinloos. Mensen moeten de kans krijgen zich aan de vlog of vlogger te binden. Uiteindelijk zal dat leiden tot leads of sales. We vertellen je graag meer!